Brassband Opsterland
We zijn een band in beweging. Met nieuwe energie, een mooie mix van ervaring en jong talent en een duidelijke ambitie om te blijven groeien. Of het nu gaat om een concert, concours of repetitie: we gaan er samen voor en halen het beste uit elkaar.
Wie zijn wij?
Brassband Opsterland 2.0 is een club in Lippenhuizen. Begin 2026 kreeg de band een flinke impuls. Een groep nieuwe muzikanten sloot zich aan, waaronder ook oud-leden van De Spijkerpakkenband. Met deze mix van ervaring en enthousiasme is Brassband Opsterland in een volgende fase beland: Brassband Opsterland 2.0.
Repetitie op dinsdag, 1 keer per 2 week
We repeteren eens per twee weken op dinsdagavond. In de tussenliggende weken werken we in secties verder aan de muziek. Zonder druk, maar met de ambitie om samen zo goed mogelijk te spelen.
Waar we voor staan én gaan
We willen in een ongedwongen sfeer leuke muziek maken. Dat staat voorop. En we hebben onszelf een mooi doel gesteld. In 2030 willen we dolgraag naar het Wereld Muziek Concours in Kerkrade. In welke divisie? Geen idee. Dat zien we tegen die tijd wel. Maar het is supertof om met elkaar hiernaar toe te werken.
Zin om mee te doen?
Ben je op zoek naar een leuke brassband en heb je zin om mee te doen? Op de contactpagina vind je de gegevens van Johan Talman, onze voorzitter. Hij vertelt je graag meer over onze club en welke mogelijkheden er zijn.
Oant sjen!
Wie weet zit jij binnenkort op dinsdagavond bij onze band. Tot ziens bij Brassband Opsterland!




