Wij zijn Brassband Opsterland

Wij zijn Brassband Opsterland – aangenaam kennis te maken!

Onze band is ontstaan uit een samenwerking tussen muzikanten van voormalig ‘De Sjofaar’ uit Frieschepalen en muzikanten uit de gemeente Opsterland. Wat begon als een initiatief om samen muziek te blijven maken, groeide uit tot leuke dorpsvereniging.

Begin 2026 kreeg de band een flinke impuls. Een groep nieuwe muzikanten sloot zich aan, waaronder ook oud-leden van De Spijkerpakkenband. Met deze mix van ervaring en nieuw talent is Brassband Opsterland een nieuwe fase ingegaan: Brassband Opsterland 2.0. Met als thuisbasis ’t Spikerplak in Lippenhuizen.

Brassband Opsterlân 2.0. It brûst wer. In klup mei enerzjy, mei-inoar foarút.

De mooie foto’s op onze website zijn bijna allemaal van EJBouma Fotografie. Gave kiekjes hè!